Lars Ulriksen | DMcoach.no
Profil & Visuell identitet! Hva er fordelene for en bedrift ved å være konsekvent i kommunikasjon og profilering?
Visuell identitet er det visuelle uttrykket til en merkevare eller en bedrift og førsteinntrykket som møter kunden. Det er fingeravtrykket og skal fortelle hvem du er. Den inkluderer alt fra logo og farger til font og ulike designelementer. En sterk visuell identitet kan hjelpe en bedrift å skille seg ut fra konkurrentene og samtidig, styrke merkevarens gjenkjennelighet.
En sterk visuell identitet gir også fleksibilitet i markedsføringen, slik at du kan bruke visuelle elementer på tvers av ulike markedsførings-kanaler og plattformer.
Merkevarelojalitet
Identitet bidrar til å øke merkevarelojalitet og dermed bygge et forhold mellom merkevaren og kundene. Dersom kundene kan relatere til merkevaren og det visuelle uttrykket, kan det føre til lojalitet over tid.
Fordelene ved lojale kunder er en stabil kundebase, økt lønnsomhet og følgelig, økt verdi av merkevaren. Samtidig kan lojale kunder være en kilde til verdifull tilbakemelding og innsikt i kundemassen.
Lars Ulriksen +47 464 25 603 | mail@dmcoach.no
RiotCrows AS (ORG/MVA926019074NO) Husebyveien 124. 1623 Gressvik
Logo, farger og designelementer
Visuell identitet består av flere deler som sammen danner merkevarens visuelle uttrykk.
- Logoen er bedriftens fingeravtrykk. Den representerer merkevaren på en visuell måte.
- Farger og typografi er viktige elementer i en visuell identitet.
- En visuell identitet kan inkludere ulike designelementer og hjelpe til med å styrke merkevarens uttrykk.
- Tone og ordlyd er også en viktig del av den totale opplevelsen (…og identiteten) som møter kundene dine.
Hvorfor er identiteten så viktig?
For det første er en sterk visuell identitet er viktig fordi den hjelper en bedrift til å bli mer synlig og gjenkjennelig for kundene. Deretter bidrar den til å bygge tillit og troverdighet i markedet og følgelig øke merkevarens verdi. Samtidig bidrar den visuelle identiteten til å bygge merkevarelojalitet.
Hvordan bygge en sterk visuell identitet
For å bygge en sterk visuell identitet, bør du først definere merkevarens personlighet og identitet. Dette vil videre hjelpe deg å finne farger, font, og andre designelementer som passer for merkevaren og samtidig understreke det du ønsker å formidle.
Når du har definert merkevarens personlighet, bør du også lage en profilguide som detaljert beskriver alt fra logo til farger og andre designelementer. Dette vil sikre at merkevaren blir profilert på samme måte i alle kontaktpunkt og kommunikasjonskanaler.
Kontakt meg gjerne dersom du vil ta en prat om profilering og visuell identitet. Jeg har jobbet med profilering av både små og store merkevarer og hjelper deg gjerne med utvikling av ny identitet eller oppgradering og justering av den du allerede har.
Profil & Visuell Identitet
Profil og visuell identitet handler om førsteinntrykk og helhetsinntrykk. Det er bedriftens personlighet og det som møter kunden i all kommunikasjon på alle arenaer.
E-handel & Nettsider
Skreddersydde, skalerbare løsninger for e-handel og nettsider, som gjør det enkelt å kommunisere med kundene. Optimalisert for god rangering og gode kundereiser.
Foto & Redigering
Produktfoto, referanser, ansattbilder eller temabilder for oppdateringer i SoMe og "krydder" i artikler og nyhetsbrev. Bilder er en del av den visuelle identiteten.
Innholdsproduksjon
Informativt og godt innhold bygger relasjoner, skaper tillit og gir troverdighet. Like viktig som innholdet, er en god og effektiv strategi for hvordan innholdet deles.
Sosiale Medier (SoMe)
Sosiale Medier er en viktig del av både merkevarebygging og salgskampanjer. Kontinuerlig aktivitet i SoMe bør være en del av markedsstrategien.
SEO & Markedsføring
Search Engine Optimization (SEO) er tilpassing av innhold og semantikk som bidrar til at nettstedet blir mer synlig og får bedre plasseringer i resultat på søk.
DMcoach.no drives av Lars Ulriksen - RiotCrows AS (ORG/MVA926019074NO) Husebyveien 124. 1623 Gressvik