Lars Ulriksen | DMcoach.no

Kontinuerlig aktivitet i Sosiale Medier (SoMe) bør være en del av strategien for både kampanjer og merkevarebygging

Sosiale medier er arenaer der bedrifter kan kommunisere direkte med kunder, bygge bevissthet rundt egen merkevare og samtidig øke salget. Tilstedeværelsen i det sosiale bør være en planlagt del av markedsstrategien om man jobber for digital vekst. Her noen gode grunner.

Direkte kommunikasjon med kundene

Sosiale medier gir muligheten til å snakke direkte med kundene. Det åpner for en toveis kommunikasjon som man ikke hadde før, i tradisjonelle markedsføringskanaler.

Via kommentarfelt og direkte meldinger kan bedriften få tilbakemeldinger, besvare spørsmål og samtidig starte en dialog med fokus på et salg.

Bygge merkevare og bevissthet

For det første gir SoMe plattformene en mulighet til å bygge merkevare og øke bevissthet. For det andre skaper bedriften en sterk identitet gjennom visuelt innhold, tone/ordlyd og ved å vise sin kunnskap og kompetanse på sitt felt. Når en bedrift er konsekvent og autentisk, styrkes merkevarens synlighet og øker tilliten i markedet.

Lars Ulriksen +47 464 25 603 | mail@dmcoach.no

RiotCrows AS (ORG/MVA926019074NO) Husebyveien 124. 1623 Gressvik 

Stories, poster, annonser og kampanjer som er tilpasset sosiale medier

Trenger du materiell for posting i sosiale kanaler? Jeg kan hjelpe deg med alt fra innholdsproduksjonen til å legge publiseringsplaner og sette kalendere for materiell og gjøre alt klart for publisering. Jeg kan også ta ansvar for de sosiale profilene om du ønsker det.

Like viktig som godt innhold er en god strategi på hvordan innholdet skal deles!

Hvem er følgerene dine og når er de mest aktive på nett?

Jeg kan også hjelpe deg å finne svar som øker sjansen til å «treffe riktig!»

 

SoMe oppdateringer
SoMe oppdateringer
SoMe oppdateringer

Kontakt meg gjerne før du starter kampanjene

Kontakt meg gjerne om du vil ta en prat om hvilke aldersgrupper og kjønn du treffer på de ulike arenaene før du planlegger en kampanje. Du bør sikre deg slik at du får mest mulig igjen for jobben du legger ned og kronene du bruker på annonsering.

Sosiale medier er en viktig kommunikasjonskanal, med andre ord er det viktig for bedrifter å vite hvilke sosiale plattformer som passet best for sin målgruppe. Å ta hensyn til kundenes preferanser og vaner på sosiale plattformer, kan sikre at din merkevare får synlighet blant grupper du ønsker å nå frem til.

Informasjon om konkurrentene og markedsanalyse

Det handler ikke bare om hva du deler, men også om hva du ser! Sosiale medier gir muligheten til å følge med på markedet og konkurrentene på en enkel måte. Ved å følge med på hva konkurrentene gjør i de ulike kanalene, får man innsikt og kunnskap som kan være nyttig i egne valg.

SoMe «sanntidsdata» som viser kundenes preferanser, trender og oppførsel. Denne informasjonen kan så brukes til å forbedre egen strategi og oppnå bedre resultater og synlighet.

DMcoach - Din digitale markedsfører

Profil & Visuell Identitet

Profil og visuell identitet handler om førsteinntrykk og helhetsinntrykk. Det er bedriftens personlighet og det som møter kunden i all kommunikasjon på alle arenaer.

E-handel & Nettsider

Skreddersydde, skalerbare løsninger for e-handel og nettsider, som gjør det enkelt å kommunisere med kundene. Optimalisert for god rangering og gode kundereiser.

Foto & Redigering

Produktfoto, referanser, ansattbilder eller temabilder for oppdateringer i SoMe og "krydder" i artikler og nyhetsbrev. Bilder er en del av den visuelle identiteten.

Innholdsproduksjon

Informativt og godt innhold bygger relasjoner, skaper tillit og gir troverdighet. Like viktig som innholdet, er en god og effektiv strategi for hvordan innholdet deles.

Sosiale Medier (SoMe)

Sosiale Medier er en viktig del av både merkevarebygging og salgskampanjer. Kontinuerlig aktivitet i SoMe bør være en del av markedsstrategien.

SEO & Markedsføring

Search Engine Optimization (SEO) er tilpassing av innhold og semantikk som bidrar til at nettstedet blir mer synlig og får bedre plasseringer i resultat på søk.

DMcoach.no drives av Lars Ulriksen - RiotCrows AS (ORG/MVA926019074NO) Husebyveien 124. 1623 Gressvik